HAFTALIK DOZ #5 25 Eylül - 1 Ekim

Pinterest ve Target işbirliği


200 milyon kullanıcısı bulunan Pinterest, perakende şirketi Target ile bir işbirliğine gittiklerini duyurdu. Pinterest, Lens adı verilen görsel arama teknolojisini ilk defa bir perakende uygulamasına entegre ederek, Target müşterilerinin herhangi bir ürün fotoğrafını çekerek o ürüne benzer diğer ürünlerin Target bünyesinde bulunup bulunmadığını bilmelerine imkan sağlayacak.

Pinterest’in görsel arama teknolojisi, akıllı telefonların kameralarının ürünler için bir arama motoruna dönüşebilmesi için yoğun bir yatırım alıyor.




YouTube, daha fazla kişiselleştirilmiş reklamlar gösterecek


YouTube, pazarlamacılar için Director Mix adında, reklamcılara kendilerinin oluşturdukları tek bir yaratıcı reklam öğesinden binlerce video reklamını farklı kullanıcılar için tasarlayabilen yeni bir araç sundu.
Campbell’s Soup adındaki marka Director Mix’in kullanan markalardan biri. Netflix’in Orange is the New Black adlı dizisinden kesitler izleyen insanlar için, “yemek pişirişin hapishane yemeklerini iyi gösteriyor mu? Bunun için bir çorbamız var.” tarzında reklamlar hazırladı. Ayrıca aynı marka, Beyonce’nin “Single Ladies” klibini izleyenler için de “Tek kişilik akşam yemeği?” reklamını gösterdi. Google, Campbell’s Soup’un Director Mix’i kullanarak daha kişiselleştirilmiş reklamlar oluşturması ile yüzde 55 oranında geri dönüşüm aldığını bildirdi.




Snapchat’ten gökyüzü için yeni filtreler


Snapchat, artırılmış gerçeklik uygulamasını son olarak gerçek dünyaya da uygulamaya başladı. “Sky Filters”(Gökyüzü Filtreleri) adı verdiği yeni uygulama ile resimlerinizdeki gökyüzü otomatik olarak belirlenecek ve tamamen farklı bir atmosferik görünüş ile tekrardan boyanacak.




Instagram’ın kullanıcı sayısı 800 milyona ulaştı


Instagram hızlı bir şekilde büyümesine devam ederken, 100 milyon yeni aylık aktif kullanıcıya ulaştığını duyurdu. Bu sayı ile birlikte 800 milyon kullanıcı sayısı bulunan Instagram’ın 500 milyonda günlük bazda kullanıcı sayısı bulunuyor.

Uygulama içerisinde ayrıca 2 milyon da reklamcı bulunurken şirket, kullanıcıların geçen seneye 4 kat daha fazla video paylaştıklarını ve video görüntülenmelerinin %80’i geçtiğini belirtti.




Google ve Levi’s’dan akıllı kot ceketler


Geçen yıl Google I/O geliştirici konferansında, bisiklet sürücüleri için bağlantılı kot ceketlerini tanıtan Google, bu yıl Levi’s’ın tasarımını yaptığı son ürünü olan yeni akıllı ceketi sunuyor.

Ceketin bilek tarafına yerleştirilen çoklu dokunuş sensörleri ile bisiklet sürücülerine seyir halindeyken ellerini ceketin sensörleri üzerinde kaydırma veya tek bir dokunuş ile müzik başlatma/durdurma, yön tarifi alma veya gelen mesajları okuyabilme şansı tanıyor.




Robotları daha akıllı yapabilecek çipler

Intel yapay zeka alanında büyük etkileri olabilecek yeni tür bir çip tanıttı. Şirket, tıpkı insan beyni gibi kendi kendine öğrenebilme kabiliyeti bulunan çiplerin şu an için deneylerini yapıyor.
Intel’den bu çipler ile ilgili gelen açıklama ise, “Bu, bilgisayarların kalıplar ve ilişkilere dayalı olarak kendi kendilerine organize olabilme ve kararlar verebilmesine yardımcı olabilecek.”



Çin, Whatsapp’ı da yasakladı

Whatsapp üzerinden fotoğraf, video ve ses kaydı gibi mesajların gönderilemediği Çin’de artık mesajlar da gönderilemeyecek.




Twitter’da sınır artık 280 karakter


Twitter, seçili bazı dillerde 140 olan karakter sınırını 280 karaktere uzatacağını duyurdu.(Hatta birkaç gün önce de uygulamaya koydu.)
Bu değişikliğin sebebi ise İngilizce, İspanyolca, Portekizce ve Fransızca gibi diller, düşünceleri ifade etme konusunda Japonca, Korece veya Çince gibi diller ile kıyaslandığında daha fazla kelimeye ihtiyaç duyması olarak gösteriliyor.
Twitter’ın bu kararını açıklamasından sonra eleştiriler de tabii ki gelmeye başladı. Eleştirilerin başında ise, 140 karakter sınırının Twitter’ın diğer sosyal medya platformları arasındaki en büyük farklılaştırıcısı olduğu fikri var.




Google, istenmeyen reklamları göstermeyecek

İnternetin en büyük reklam şirketi olan –online reklamların toplamının yüzde 42’sine tekabül ediyor- Google, kullanıcılardan aldığı geri dönüşümler ile kullanıcıların görmek istemedikleri veya sürekli olarak gördükleri reklamları bir daha onlara göstermeyecek bir strateji uygulamaya başladı.



Instagram’a birkaç yeni özellik

Instagram, uygulamasına istemediğiniz kişilerin sizin paylaşımlarınız hakkında yorum yapmasını engelleyecek bir özellik ekliyor.
Ayrıca yorum özelliğinin yanında birkaç yeni özellik daha eklenecek. Bunlar: zihinsel sağlık ile ilgili bilgiler alabileceğiniz kaynaklar ve yeni “iltifat belirten” etiketler.
Instagram, bütün bu değişikliklerin insanların kendini ifade etme konusunda platformu daha güvenli ve pozitif bir yere çevirme amacı taşıdığını belirtiyor.


BlackBerry geri dönüyor ama farklı bir şekilde


BlackBerry, CEO’su olan John Chen’in birkaç yıllık çabasının ürünü olarak güvenlik alanına yoğunlaşan bir yazılım şirketi olarak tekrar sahalara dönmeye hazırlanıyor.




Google, Amazon Echo Show’a rakip olma peşinde


Google, kendisini akıllı ev pazarında tutmasını sağlayacak ve Amazon Echo Show ile rekabet edebilecek bir masaüstü akıllı ekran üretmeye çalışıyor.

Google içerisindeki kaynaklardan alınan bilgilere göre, cihaz YouTube, Google Asistan, Google Fotoğraflar ve video arama gibi özellikleri kullanıcılarına sunacak.



Uber, kullanıcılarına işaret dilini öğretecek


Uber, uygulamasına bu ay sağır veya duyma zorluğu çeken sürücüleri için yeni bir özellik ekledi.

Bu yeni özellik, Uber hizmetini kullanmak isteyen bir kullanıcı, sağır veya duyma zorluğu olan bir sürücü ile eşleştiği zaman sunuluyor. Bu eşleşme gerçekleştiği zaman, kullanıcıya Amerikan İşaret Dili’nden birtakım basit kelime ve sözcüklerin bulunduğu kartlar gösteriliyor ve sağır veya duyma zorluğu bulunan kullanıcılar ile iletişim halinde bulunabilmelerine olanak sağlıyor.




Facebook’tan Hindistan’daki kan bağışı sorununa bir çözüm

Hindistan’ın Ulusal Kan Bağışı Günü’nde, yani 1 Ekim’de uygulamaya sokulacak olan Facebook’un yeni özelliği, kan bağışında bulunmak isteyen kişiler ile kana ihtiyacı bulunan kişileri eşleştirecek. Eşleşen kişiler ise Facebook Messenger veya Whatsapp platformları üzerinden iletişimlerini sürdürecek.
1 Ekim’de Facebook, Hindistan’daki kullanıcılarına kan bağışçısı olmak isteyip istemediklerini soracak ve kan bağışçısı olmak isteyenlerden çeşitli bilgiler alıp, bunları diğer insanlar akışlarında gösterecek.



Snapchat’in artırılmış gerçeklik özelliği taşıyan lensleri reklamverenlerin ellerinde

Snapchat, 3 boyutlu lenslerini –diğer bir adıyla artırılmış gerçeklik- kullanıcılarına sunmasının ardından, şimdi de  bu özelliğini reklam verenlere sunuyor.

“The Dancing Hot Dog”(Dans Eden Sosisli)’ın Snapchat kullanıcıları tarafından 2 trilyon kez görüntülenmesinin ardından artırılmış gerçeklik deneyiminin insanlar tarafından ne kadar sevildiğinin farkına varan Snapchat, bir blog postunda reklamverenlere hitaben, “Şimdi siz de kendinizinkini yaratabilirsiniz.” diyor.

Snapchat’in bu özelliğini kullanan ilk marka ise Bud Light oldu.






2022’de Mars’a yolculuk ve SpaceX roketleri ile Dünya üzerinde seyahat

Elon Musk, Adelaide, Avustralya’daki Uluslararası Astronomi Konferansı’nda insanlı mürettabat ile 2024’te Mars’a gidişten önce, 2022’de mürettebatsız Mars’a ulaşma hedefinden bahsetti.

Musk bu hedefini Falcon 9, Falcon Heavy ve Dragon’un yerine geçecek daha da büyük bir yeniden kullanılabilir bir araç ile gerçekleştirmeyi planlıyor. “Eğer bunu başarabilirsek Falcon 9, Heavy ve Dragon için ayrılmış bütün kaynaklarımız bu sistem için uygulanacak.” Kod adı BFR(Big Fucking Rocket) olan bu roketin yapımına gelecek yıl başlanacak ve 150 ton yük kapasitesine sahip olacak. Bu yük kapasitesi de Falcon Heavy’nin taşıyabileceği yükten 5 kat daha fazla demek.

Mars yolculuğu için BFR’ın içerisinde 40 kabin bulunacak ve her kabine 2 veya 3 kişi sığabilecek böylece her uçuşta aşağı yukarı 100 kişi taşınabilecek.

Musk 2022’de en az 2 kargo gemisini en iyi su kaynağını bulabilmek için Mars’a indirmeyi planlıyor. Böylece 2024’deki insanlı mürettebat içinde hazırlık yapılmış olacak.

Son olarak, Musk BFR’ı dünya üzerinde seyahat içinde kullanmak istiyor. Eğer BFR dünya üzerinde seyahat için kullanılmaya başlanırsa, uçaklar ile dünyanın neresinden olursa olsun yapılan en uzun yolcuğun süresi en fazla 30 dakikaya düşecek.





Geleceği oluşturabilmek için çocuklara kod öğretmek







Haftaya görüşmek üzere...

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

En İyi 5 YouTube TÜRKİYE Kanalı

AMERICAN GODS

DOĞU'NUN LİMANLARI - AMİN MAALOUF