HAFTALIK DOZ #5 25 Eylül - 1 Ekim
Pinterest ve Target işbirliği
200 milyon kullanıcısı bulunan Pinterest,
perakende şirketi Target ile bir işbirliğine gittiklerini duyurdu. Pinterest,
Lens adı verilen görsel arama teknolojisini ilk defa bir perakende uygulamasına
entegre ederek, Target müşterilerinin herhangi bir ürün fotoğrafını çekerek o
ürüne benzer diğer ürünlerin Target bünyesinde bulunup bulunmadığını
bilmelerine imkan sağlayacak.
Pinterest’in görsel arama teknolojisi, akıllı
telefonların kameralarının ürünler için bir arama motoruna dönüşebilmesi için
yoğun bir yatırım alıyor.
YouTube, daha fazla kişiselleştirilmiş reklamlar gösterecek
YouTube, pazarlamacılar için Director Mix adında, reklamcılara kendilerinin
oluşturdukları tek bir yaratıcı reklam öğesinden binlerce video reklamını
farklı kullanıcılar için tasarlayabilen yeni bir araç sundu.
Campbell’s Soup adındaki marka Director Mix’in kullanan markalardan biri.
Netflix’in Orange is the New Black adlı dizisinden kesitler izleyen insanlar
için, “yemek pişirişin hapishane yemeklerini iyi gösteriyor mu? Bunun için bir
çorbamız var.” tarzında reklamlar hazırladı. Ayrıca aynı marka, Beyonce’nin
“Single Ladies” klibini izleyenler için de “Tek kişilik akşam yemeği?”
reklamını gösterdi. Google, Campbell’s Soup’un Director Mix’i kullanarak daha
kişiselleştirilmiş reklamlar oluşturması ile yüzde 55 oranında geri dönüşüm
aldığını bildirdi.
Snapchat’ten gökyüzü için yeni filtreler
Snapchat, artırılmış gerçeklik uygulamasını
son olarak gerçek dünyaya da uygulamaya başladı. “Sky Filters”(Gökyüzü
Filtreleri) adı verdiği yeni uygulama ile resimlerinizdeki gökyüzü otomatik
olarak belirlenecek ve tamamen farklı bir atmosferik görünüş ile tekrardan
boyanacak.
Instagram’ın kullanıcı sayısı 800 milyona ulaştı
Instagram hızlı bir şekilde büyümesine devam
ederken, 100 milyon yeni aylık aktif kullanıcıya ulaştığını duyurdu. Bu sayı
ile birlikte 800 milyon kullanıcı sayısı bulunan Instagram’ın 500 milyonda
günlük bazda kullanıcı sayısı bulunuyor.
Uygulama içerisinde ayrıca 2 milyon da
reklamcı bulunurken şirket, kullanıcıların geçen seneye 4 kat daha fazla video
paylaştıklarını ve video görüntülenmelerinin %80’i geçtiğini belirtti.
Google ve Levi’s’dan akıllı kot ceketler
Geçen yıl Google I/O geliştirici
konferansında, bisiklet sürücüleri için bağlantılı kot ceketlerini tanıtan
Google, bu yıl Levi’s’ın tasarımını yaptığı son ürünü olan yeni akıllı ceketi
sunuyor.
Ceketin bilek tarafına yerleştirilen çoklu
dokunuş sensörleri ile bisiklet sürücülerine seyir halindeyken ellerini ceketin
sensörleri üzerinde kaydırma veya tek bir dokunuş ile müzik başlatma/durdurma,
yön tarifi alma veya gelen mesajları okuyabilme şansı tanıyor.
Robotları daha akıllı yapabilecek çipler
Intel yapay zeka alanında büyük etkileri olabilecek yeni tür bir
çip tanıttı. Şirket, tıpkı insan beyni gibi kendi kendine öğrenebilme
kabiliyeti bulunan çiplerin şu an için deneylerini yapıyor.
Intel’den bu çipler ile ilgili gelen açıklama ise, “Bu,
bilgisayarların kalıplar ve ilişkilere dayalı olarak kendi kendilerine organize
olabilme ve kararlar verebilmesine yardımcı olabilecek.”
Çin, Whatsapp’ı da yasakladı
Whatsapp üzerinden fotoğraf, video ve ses kaydı gibi mesajların
gönderilemediği Çin’de artık mesajlar da gönderilemeyecek.
Twitter’da sınır artık 280 karakter
Twitter, seçili bazı dillerde 140 olan karakter sınırını 280
karaktere uzatacağını duyurdu.(Hatta birkaç gün önce de uygulamaya koydu.)
Bu değişikliğin sebebi ise İngilizce, İspanyolca, Portekizce ve
Fransızca gibi diller, düşünceleri ifade etme konusunda Japonca, Korece veya
Çince gibi diller ile kıyaslandığında daha fazla kelimeye ihtiyaç duyması
olarak gösteriliyor.
Twitter’ın bu kararını açıklamasından sonra eleştiriler de tabii
ki gelmeye başladı. Eleştirilerin başında ise, 140 karakter sınırının
Twitter’ın diğer sosyal medya platformları arasındaki en büyük
farklılaştırıcısı olduğu fikri var.
Google, istenmeyen reklamları göstermeyecek
İnternetin en büyük reklam şirketi olan –online reklamların
toplamının yüzde 42’sine tekabül ediyor- Google, kullanıcılardan aldığı geri
dönüşümler ile kullanıcıların görmek istemedikleri veya sürekli olarak
gördükleri reklamları bir daha onlara göstermeyecek bir strateji uygulamaya
başladı.
Instagram’a birkaç yeni özellik
Instagram, uygulamasına istemediğiniz
kişilerin sizin paylaşımlarınız hakkında yorum yapmasını engelleyecek bir
özellik ekliyor.
Ayrıca yorum özelliğinin yanında birkaç
yeni özellik daha eklenecek. Bunlar: zihinsel sağlık ile ilgili bilgiler
alabileceğiniz kaynaklar ve yeni “iltifat belirten” etiketler.
Instagram, bütün bu değişikliklerin
insanların kendini ifade etme konusunda platformu daha güvenli ve pozitif bir
yere çevirme amacı taşıdığını belirtiyor.
BlackBerry geri dönüyor ama farklı bir şekilde
BlackBerry, CEO’su olan John Chen’in birkaç
yıllık çabasının ürünü olarak güvenlik alanına yoğunlaşan bir yazılım şirketi
olarak tekrar sahalara dönmeye hazırlanıyor.
Google, Amazon Echo Show’a rakip olma peşinde
Google, kendisini akıllı ev pazarında
tutmasını sağlayacak ve Amazon Echo Show ile rekabet edebilecek bir masaüstü
akıllı ekran üretmeye çalışıyor.
Google içerisindeki kaynaklardan alınan
bilgilere göre, cihaz YouTube, Google Asistan, Google Fotoğraflar ve video
arama gibi özellikleri kullanıcılarına sunacak.
Uber, kullanıcılarına işaret dilini öğretecek
Uber, uygulamasına bu ay sağır veya duyma
zorluğu çeken sürücüleri için yeni bir özellik ekledi.
Bu yeni özellik, Uber hizmetini kullanmak
isteyen bir kullanıcı, sağır veya duyma zorluğu olan bir sürücü ile eşleştiği
zaman sunuluyor. Bu eşleşme gerçekleştiği zaman, kullanıcıya Amerikan İşaret
Dili’nden birtakım basit kelime ve sözcüklerin bulunduğu kartlar gösteriliyor
ve sağır veya duyma zorluğu bulunan kullanıcılar ile iletişim halinde
bulunabilmelerine olanak sağlıyor.
Facebook’tan Hindistan’daki kan bağışı sorununa bir çözüm
Hindistan’ın Ulusal Kan Bağışı Günü’nde,
yani 1 Ekim’de uygulamaya sokulacak olan Facebook’un yeni özelliği, kan
bağışında bulunmak isteyen kişiler ile kana ihtiyacı bulunan kişileri
eşleştirecek. Eşleşen kişiler ise Facebook Messenger veya Whatsapp platformları
üzerinden iletişimlerini sürdürecek.
1 Ekim’de Facebook, Hindistan’daki kullanıcılarına
kan bağışçısı olmak isteyip istemediklerini soracak ve kan bağışçısı olmak
isteyenlerden çeşitli bilgiler alıp, bunları diğer insanlar akışlarında
gösterecek.
Snapchat’in artırılmış gerçeklik özelliği taşıyan lensleri reklamverenlerin ellerinde
Snapchat, 3 boyutlu
lenslerini –diğer bir adıyla artırılmış gerçeklik- kullanıcılarına sunmasının
ardından, şimdi de bu özelliğini reklam
verenlere sunuyor.
“The Dancing Hot
Dog”(Dans Eden Sosisli)’ın Snapchat kullanıcıları tarafından 2 trilyon kez
görüntülenmesinin ardından artırılmış gerçeklik deneyiminin insanlar tarafından
ne kadar sevildiğinin farkına varan Snapchat, bir blog postunda reklamverenlere
hitaben, “Şimdi siz de kendinizinkini yaratabilirsiniz.” diyor.
Snapchat’in bu
özelliğini kullanan ilk marka ise Bud Light oldu.
2022’de Mars’a yolculuk ve SpaceX roketleri ile Dünya üzerinde seyahat
Elon Musk, Adelaide,
Avustralya’daki Uluslararası Astronomi Konferansı’nda insanlı mürettabat ile
2024’te Mars’a gidişten önce, 2022’de mürettebatsız Mars’a ulaşma hedefinden bahsetti.
Musk bu hedefini
Falcon 9, Falcon Heavy ve Dragon’un yerine geçecek daha da büyük bir yeniden
kullanılabilir bir araç ile gerçekleştirmeyi planlıyor. “Eğer bunu
başarabilirsek Falcon 9, Heavy ve Dragon için ayrılmış bütün kaynaklarımız bu
sistem için uygulanacak.” Kod adı BFR(Big Fucking Rocket) olan bu roketin
yapımına gelecek yıl başlanacak ve 150 ton yük kapasitesine sahip olacak. Bu
yük kapasitesi de Falcon Heavy’nin taşıyabileceği yükten 5 kat daha fazla
demek.
Mars yolculuğu için
BFR’ın içerisinde 40 kabin bulunacak ve her kabine 2 veya 3 kişi sığabilecek
böylece her uçuşta aşağı yukarı 100 kişi taşınabilecek.
Musk 2022’de en az 2
kargo gemisini en iyi su kaynağını bulabilmek için Mars’a indirmeyi planlıyor.
Böylece 2024’deki insanlı mürettebat içinde hazırlık yapılmış olacak.
Son olarak, Musk BFR’ı
dünya üzerinde seyahat içinde kullanmak istiyor. Eğer BFR dünya üzerinde
seyahat için kullanılmaya başlanırsa, uçaklar ile dünyanın neresinden olursa
olsun yapılan en uzun yolcuğun süresi en fazla 30 dakikaya düşecek.
Geleceği oluşturabilmek için
çocuklara kod öğretmek
Haftaya görüşmek üzere...
Yorumlar
Yorum Gönder